Cursuri

Cursuri de Wushu (Kung Fu) – Stil extern

Marţi: 19:00 – 21:00
Joi: 19:00 – 21:00

Cursuri de Taijiquan (Taiji sau Tai Chi) – Stil intern

Luni: 19:00 – 21:00
Vineri: 19:00 – 21:00

Întrebări frecvente:

  • Ce înseamnă Wushu?
    În limba chineză, Wushu (武術) înseamnă arte marţiale; cuvântul wǔ (武) se traduce prin militar sau marţial, iar shù (術) înseamnă disciplină sau artă. La jumătatea secolului 20, China a început un proces de standardizare şi uniformizare a artelor marţiale tradiţionale. Wushu a devenit, astfel, un sport internaţional, care include multe stiluri şi forme, atât de luptă liberă (sanda) cât şi de luptă cu un adversar imaginar (taolu).
  • Care este diferenţa dintre Kung Fu şi Wushu?
    Deşi începând cu sfârşitul secolului 20 este folosit ca sinonim pentru Wushu, termenul Kung Fu sau Gong Fu (功夫) se referă la atingerea gradului de măiestrie într-o disciplină sau artă (nu doar în artele marţiale) prin multă muncă şi efort.
  • Care este programa de studiu?
    Indiferent că practicaţi un stil intern sau unul extern, elementele de bază sunt similare:
    – Poziţii de bază picioare, braţe şi tehnici de deplasare;
    – Taolu-uri (secvenţe de mişcări) cu sau fără arme (evantai, sabie, paloş etc.).
  • Care sunt diferenţele dintre stilul intern şi cel extern?
    Deşi elementele de bază sunt aceleaşi, modul în care acestea sunt exersate diferă.
    În stilul intern (Taiji), mişcările sunt lente, fluide, scopul fiind armonizarea energiei şi îmbunătăţirea stării de sănătate fizică şi psihică. Taiji-ul este recomandat în special adulţilor, persoanelor mai în vârstă sau celor cu probleme de sănătate (hipertensiune, dureri articulare, diabet).
    Beneficii: un tonus muscular mai bun, flexibilitate musculară şi articulară, echilibru, memoriei şi capacitate de concentrare, durerile musculare şi/sau articulare sunt ameliorate.
    În stilurile externe, mişcările sunt dinamice şi rapide, cu accent pe agilitate, flexibilitate şi forţă fizică. Recomandate în special copiilor şi adulţilor tineri.
    Beneficii: rezistenţă mare fizică şi cardiovasculară, flexibilitate, coordonare, echilibru, auto-disciplină, putere de concentrare, încredere în sine.